18.9.2012

Happy Bday to me (like .. two weeks late)

Anteeksi ihmiset kunnen oo päivitellyt . Koulu vie kaiken ajan ja oon tosi uupunut ja stressaantunut + oli Tracon ja kaikkea..

Tosiaan. Musta tuli vanhus. Täytin 17 ja oon ihan kikseissä ku ens vuonna paukautetaan taas yks parin tonnin synttärikortti kätösee ja sit pääsen vihdoin maistamaan alkoholi juomia >:D Eiku-. Okei. Oonhan mä parille kaverille luvannu, että kipitän sitten baariin. Anyway.
Syntymäpäivänä sain vihdoinki uuden koneen. On tosi outoa käyttää pöytäkonetta taas, ku viimekerrasta on toisaan sellaset 8 vuotta ? :3 Mut tykkään tästä minipöytäkoneestani (keskusyksikkö on pituus ja korkeussuunnassa pienempi ku mun näyttöni) tosi paljon.


Ongelmaksi osottu vaan netin toiminta ja äiti kävi hakemassa mulle "nettitikun" gigantista sit samana päivänä. Se on ihan pirun pieni, joten kuvitelkaa miten otti päähän maksattaa tommosesta sen .. 20e verran . _ .
Sukulaiset tuli sitten vasta sunnuntaina (16 pv) käymään ku Tracon oli välissä ja viikolla mulla ei vaan oo aikaa ottaa ketään vastaan ellei perjantaita lasketa ja seki olis kiva uhrata läksyille ku ainoo päivä jollon mulla on _aikaa_ paneutua.

Toi oli ehkä sulosin synttärilahja mitä oon ikinä saanu. Kiitos Nelli <3 (et vaan nää tätä, sikäli harmi ; u ;). Sain sit muutamilta luokkalaisilta ja puol tutuilta onnitteluja ja olin iha hämmentyny miten ne edes muisti koko syntymäpäivää! Mut kiitos viel kaikille onnitteluista >u<


Koulu... Mitä mun pitäis sanoa ?
Oon ihan kusessa jo nyt. Koeviikkoon on viikko. Alkaa ens tortaina ja meillä on musiikin koe nyt aikasempaa. Pelottaa, etten pääse ruottista, fysiikasta, matikasta tai historian. Ruotsista mulla on tosin yllättävän hyvä kutina ihan siitä syystä, että oon suomentanu kappaleita ja se sanasto alkaa siks olla tuttua, mut sit kurssin keskeisenä asiana on refleksiivipronominit ja .. yhää. Niitä on 3 samanlaista ja kaikilla on joku pieni ero käyttötarkotuksissa !
Fysiikka taas .. no .. se on siinä ja siinä osaanko sitä vai en. Mulla on tosi, tosi epävarma olo sen suhteen ja tänäänkin (18 pv) olin isällä laskemassa 4 tuntia fysiikkaa ja matikkaa. Se alkaa luonnistuu siit jos vaan jaksaisin laskea tosissani ja kauan, mutta ei oo aikaa eikä oikee innostusta. Matikassa taas meillä on vektoreita. Mä osaan kurssin perusasiat eli tyylii piirtää ne ja tälläi, mut nyt kun meilla on avaruus juttuja ni ei. Kolmiulotteisuus .. Ei .. Toivon vaan, et saisin matikasta ja fysiikasta, sekä ruottista sen 5 edes.
Historia taas... Nii. Se on ollu mulla tosiaan itsenäisenä enkä oo, hyvä jos avannu kirjaa. Koe pelottaa mua kamalasti, samoin ku tää 8 sivun essee. Entä jos en saa sitä esseetä valmiiks ? Entä jos en ehi lukee siihe kokeesee ? Mitä jos mulla menee se uusintaan ? Mitä jos --- ? Nii. Tiivistetty kokonaisuus.
Muuten mulla menee koulussa suhteellisen hyvin. Jätkät on tosi mukavia, mua aletaan jo pitää ihmisenä, osa kyl kattelee yhä nenänvarttaa pitki, mut en mä niistä muutenkaa pidä (tää luokan lissulauma). Reaaliaineet tuntuu olevan ihan jees kamaa ja opettajatki kohtele ku ihmistä. Mua jopa arvostetaan pienessä määrässä. Oon tosi ilonen. Pitkästä aikaa ei tarvi pelätä kiusaamista.




Traconista sain nuo! ; u ; Bornin flaijerista (ihan sama miten kirjotetaan) kiitokset Nyamolle ! Reitan nassusta ja tosta darumasta kiitokset Reireille aka Miralle, joka toi mulle tuliaisia / synttärilahjan japanista asti ; u ; Sain samalla "Salty watermelon" pepsiä sieltä. Se maistu ihan .. purkalta ! Mielenkiintonen makuelämys, muttei ollenkaan kamala! Eieiei. Traconista tosiaan lisää tuolta oikeelta löytyvästä cosplay- blogi - linkistä -->



Ratsastuskin alkoi tässä lauantaina. Pääsin menemään Poitsulla ekan tunnin. Oltiin Essin kanssa kahden ku Jonna ja Sanna jäi pois ja Emmalla oli flunssaa, eikä meidän uus tuntilainen ollu mukana. Mentiin puomien avulla vastalaukkaa ja se tunti oli kummalekin + Outille todellinen, positiivinen yllätys! Essillä kun tosiaa oli Manu, herra ex ravuri, herra ja mulla no .. Poitsu! :D
Kumpikaan hevosista ei rikkonut kertaakaan raville. Poitsu vaan hyyty laukassa pari kertaa ja Manu taas vaihteli laukkaa joka toisella puomilla mikä vaikeutti hiukan tehtävää. Se hevonen on edistynyt tosi paljon! Mutta ku Essi sai hillittyä Manua ja mä sain Poitsuun lisä virtaa (joka muuten ilmaisi taas pään viskonnalla, ettei käskyjä tarttis ladella) ni kaikki meni hyvin. Oli sikäli outoa et Outi jopa käski mun olemaan käskemättä. Se vaa tuli selkäytimestä, että pitää ratsastaa Poitsua ni en osannu uskoa sitä, et se meni iha ittekki eikä hyytynyt heti! :3 Kokonaisuudessaan tunti oli siis ihan mahtava enkä malttas odottaa ensviikon estetreenejä !
noi on muute vanhat ruusukkeet jotka löysin.






Mun kummilapseni oli meillä koko viikonlopun. Kieltämättä oli ihan rentouttavaa ku tommonen hännänheiluttaja oli seurana, mut se on alkanu kiintymään muhun liikaaki. Menin suihkuun -> se tuli oven taakse ja raapi sitä ja uikutti. Meinin hakee mattoja -> se punki ittensä raollaa olevasta ovesta perään juostuaan kuulemma taloa ensin ympäri puolipaniikissa.
En tie. Jotenki harmittaa, ettei se luota enään muihin ku muhun. Mut.. kieltämättä ton koiran kanssa on ollu tosi vaikeeta rakentaa luottamusta. Muistan ne ekat ulkoilukerrat ku se itki ja tuskin liikku ja halus takas sisälle, makas omissa oloissaa ja jääty ihan täysin jos koskit sitä. Ja siis se on ollu ihan luovutusikäsestä asti tosi hyvässä kodissa! Et sitä ei oo kohdeltu mitenkään kaltoin. Se myös huomaa neidin kasvaneesta vatsanympäryksestäkin >:'D Köh.
Mitään erikoista me ei tälläkertaa tehty. Paitsi tunnin lenkki lauantai-iltana, kaikkien puliukkojen seassa pimeellä klo 9-10. Kieltämättä mulla oli pieniä ongelmia pitää itteni hengissä, mut onneks Ita oli kiva ja soitti. Selvisin siis kotiin asti ~ !


Tähän väliin olis varmaan ihan kätevä todeta, että oon tosissani miettinyt mun pukeutumistani ja ulkonäköäni. Haluisin olla paljon rohkeempi sen suhteen, mitä laitan päälleni ja meikkaanko yms. Toisaalta, oon aina ollu hiuka erityylinen ku muut -ainakin tytöistä jos on kyse-. Jos en muuta ni poikamainen. Ja oon saanu siitä hiukan selkääniki henkisellä tasolla. En siis uskalla oikeen .. ottaa riskejä. Ketuttaa pirusti ku kaapissa makaa 80e housut kunnen uskalla laittaa niitä jalkaani kouluun. Huomenna toisaalta voisin. Jättäsin vaan ketjut kiltisti kotiin ni en muistutta joulukuusta. Ne vois muute näyttää kivalta nytku mul on maiharit o--o Täytyy kattella.
Sen lisäks, et haluisin säilyttää tätä poikamaista tyyliäni -vaan koska se on rennompi eikä tuo ihan kaikkia ruumiin muotoja esille- haluisin sotkee siihe hiukan japanilaista katumuotia ja vk- henkeä. ._ . Ei oo vaa mitään ideaa miten sen tekisin. Jos jollakulla sattuu olemaan mitään ideaa ni ottasin vastaan. En vaa oikee tykkäis pukeutua mustaan kokonaan joten.. Nii.
Anyway. Mulla on aikaa miettiä. Etenki ku pitäs yhä laihduttaa pari kiloa pois ni en viittis kauheesti ostella uusia vaatteita ku sit ne jää isoiksi. Niinku nyt muutamalle vaatteelle on käyny. Pitäis kai tänne laittaa jotai myyntii jos sattus, että joku olis kiinnostunut, vaikka vahvasti epäilen.




Tästä "laitan-loppuun-kuvia-jotka-ovat-minusta.-kivoja" - jutusta on tullu mulle tapa, anteeksi 8< Jaja. Pahoittelen sekavaa postausta, ei oo oikee suurempia mitä kertoilisin teille mut halusin kuitenki päivitellä :'3 Pitäkää hauskaa ja sillai! En muista, että olisinki kertonut, mut mua muuten pyydettii musiikindiplomiin mukaan ja oon ihan innoissani >u<

- See you !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tell me, what you think!